CARE ESTE STADIUL ȘI CÂND VOR FI GATA LUCRĂRILE LA BAZINUL OLIMPIC! Interviu exclusiv cu omul de afaceri Aurel Mitrea!

 Poate cel mai solicitat obiectiv al municipalității piteștene, Bazinul Olimpic se află în plin proces de reabilitare iar la finalizarea lucrărilor, rezultatele vor fi, din ceea ce am văzut pe șantier, peste așteptări. După ani de muncă la proiectul pentru obținerea fondurilor, au început și lucrările efective. Nu a fost ușor, și nici nu este, după cum ne-a mărturisit omul de afaceri Aurel Mitrea, cel care conduce firma Construct Steel Market, cea care face reabilitarea. Într-un interviu acordat www.ziarobiectiv.ro, acesta a povestit despre  situațiile limită cu care s-a confruntat la fața locului, despre problemele întâmpinate dar și despre stadiul lucrărilor și termenul de finalizare. 

  • Nu este un secret pentru nimeni că, unul dintre cele mai iubite și căutate obiective din municipiul Pitești și din împrejurimi, se află acum în mâinile dumneavoastră și anume Bazinul Olimpic. Este o responsabilitate foarte mare pe care v-ați asumat-o și vreau să ne povestiți cum v-ați înhămat la această lucrare foarte, foarte mare.

În  urma licitației, fiind desemnați câștigători și semnând contractul de execuție ne-am asumat și responsabilitatea de a face.

„La data primirii ordinului de începere a execuției, iunie 2020, s-au constatat neconcordanțe între proiect și realitatea din șantier”

  • Concret, din câte știm, atunci când ați ajuns în teren ați constatat că, în termeni românești, casa cu masa nu bat în totalitate și a trebuit să faceți câteva ajustări din mers.

La partea proiectului cu fonduri europene „Modernizare, montare sistem panouri solare și eficientizare energetică a Bazinului Olimpic din Pitești” lucrurile au stat prost de la începutul execuției (iunie 2020).

Proiectantul a lucrat într-un timp foarte scurt, circa 60 zile o temă de proiectare primită, foarte sumară, fără a fi solicitată o expertiză a stării reale a obiectivului. Proiectul a fost predat Beneficiarului în anul 2016, fără a fi supus unui control profesional în vederea acceptării și implementării. La data primirii ordinului de începere a execuției, iunie 2020, s-au constatat neconcordanțele între proiect și realitatea din șantier în urma sondajelor executate și a măsurătorilor. „Ajustările” au fost de mare anvergură, atât din punct de vedere tehnic cât și din punct de vedere financiar.

  • Proiectantul din Iași s-a deplasat în teren?

Proiectantul s-a deplasat la obiectiv în luna precedentă ordinului de începere și-a luat notă de starea reală a obiectivului și de imposibilitatea aplicării soluțiilor proiectate așa cum au fost înscrise în caietul de sarcini. A explicat ce tipuri de lucrări pot fi încadrate la categoria eligibile ghidul privind eficientizarea energetică fiind foarte strict. Lucrările care priveau eligibilitatea proiectului constau în ANVELOPARE EXTERIOARĂ, INCLUSIV TÂMPLĂRIE CORESPUNZĂTOARE, ELIMINAREA MARILOR CONSUMATORI DE ENERGIE (APARATE CU RANDAMENT SCĂZUT) ȘI PARȚIAL SISTEME ȘI INSTALAȚII REFERITOARE LA BAZINUL MARE.

Suportul pe care se construiesc aceste lucrări eligibile (pereți, pardoseli) trebuia să aibă o stare tehnică corespunzătoare.

  • Nu cuprindea și înlocuirea conductelor, țevilor?

Proiectul nu a cuprins decât circuitele termice, circuitele de alimentare apă rece și caldă (fără racordurile necesare la surse și camere tehnice) și instalația de filtrare aferentă bazinului mare. La instalația de filtrare s-au constatat și deficiențe ale soluției proiectate, posibile și din lipsa experienței sau informații greșite de la furnizorii de echipamente contactați la vremea întocmirii proiectului.

„Indiferent ce desfaci, constați ca suportul, baza, țeava, necesită înlocuire, tratament sau alte lucrări obligatorii”

  • Un alt constructor ar fi spus că acesta este proiectul, mă țin de el, nu mă interesează, asta mi se dă, asta fac…

Datorită importantței obiectivului nu putem să tratăm lucrările cu indiferența în contextul în care proiectul are erori. Într-adevar, acest tratament absoarbe mult efort din partea noastră, dar ne străduim să căutăm soluții, materiale noi, pretabile execuției și bugetului proiectului. În cazul de față instalațiile și clădirea în sine au avut degradări mari din cauza neefectuării lucrărilor de mentenanță la timp. Este de consemnat faptul că indiferent ce desfaci , constați ca suportul, baza, țeava, necesită înlocuire, tratament sau alte lucrări obligatorii pentru o exploatare sigură în timpul funcționării.

„Timpul de reacție a fost foarte lung.  Avem dispoziție de șantier elaborată după opt luni”

  • Înțeleg că ați schimbat proiectantul?

La proiectul elaborat în 2016, a rămas același proiectant având contract și pentru managementul implementării proiectului. În principiu rezolvarea problemelor privind soluțiile necesare în execuția OBIECTIVULUI s-a efectuat, dar specific, ca timpul de reacție a fost foarte lung.  Avem dispoziție de șantier elaborată după opt luni.

  • Se traduce în întârzierea lucrărilor…

S-a pierdut foarte mult timp în ceea ce privește acceptarea soluțiilor propuse și elaborarea dispozițiilor de șantier. Am căutat întotdeauna să recuperăm din acest timp irosit. A fost ilogică desemnarea unui proiectant din IAȘI pentru o lucrare la PITEȘTI, care a executat șase – șapte vizite în șantier în contextul în care lucrările au fost foarte încurcate.

  • Care este situația în prezent?

Faza I a proiectului 52/2016 are ca procent de execuție aproximativ 70%. Din cauzele geopolitice internaționale am rămas fără furnizor de gresie privind sala bazinelor și terasele exterioare, fiind nevoitâți să schimbăm furnizorul și modelul, iar prețul de achiziție s-a mărit cu 80%. Mai mult, tot ce înseamnă placaj ceramic de la noul furnizor, va ajunge în ROMÂNIA pe data de 08.05.2022.

Faza a II-a a noului proiect „Reabilitare Bazin Olimpic Etapa a II-a” a fost începută în data de 11.04.2022 (data ordinului de începere execuție), având termen de finalizare 11.04.2023. Acest proiect completează proiectul din 2016 cu toate lucrările care nu au fost cuprinse în Faza I asigurând o arhitectură nouă corespunzatoare importanței obiectivului. Mai mult completează și sistemul de instalații pentru o bună funcționare în exploatare. Procentul executat este de aproximativ 20%.

„Colaborarea cu reprezentanții Primăriei este una de succes și va duce la scurtarea termenului de execuție”

  • Cum caracterizați colaborarea cu Primăria?

Colaborarea cu reprezentanții PRIMĂRIEI MUNICIPIULUI PITEȘTI este una de succes în contextul noii echipe condusă de dl. primar Gentea Cristian. Modul de lucru privind vizitele în șantier, dialogul direct cu noi, alegerea împreună a celor mai bune soluții tehnico-economice, are ca efect pozitiv scurtarea termenului de execuție.

  • Ce ați simțit când ați băgat prima cazma acolo?

Primul sentiment a fost de entuziasm, dat fiind obiectivul și mărimea. „La a doua cazma” s-a mai diminuat din entuziasm, când am început să descoperim problemele reale.

  • De câte ori trec pe acolo, de atâtea ori văd că se muncește și de atâtea ori văd că se roiește…. Am remarcat, că de multe ori, nu se pleacă la ora 16:00 acasă și am văzut oameni lucrând și la ore târzii.

În contextul în care am avut foarte multe întârzieri din cauze independente de noi, ne dăm toată silința în condițiile lipsei de forță de muncă calificată din piața internă, să devansăm termenele de execuție contractuale.

  • Aveți și vreo legătură de suflet cu acest obiectiv? Pentru dumneavoastră ce însemna, înainte, acest obiectiv?

Copiii mei, cum probabil și ai dumneavoastră sau ai altora, au făcut înot la Bazinul Olimpic și sunt legat sufletește de acest loc… Acum avem și noi nepoți care vor trebui să meargă și ei la bazin.

  • De câte ori pe săptămână sunteți întrebat când va fi gata?

La orice discuție despre bazin, sunt întrebat de termen. Din exterior lucrările se văd mai simplu, și anume lucrări la acoperiș, fațade și sistematizare exterioară. La interior, însă dacă coborâm la parterul tehnic, se poate constata anvergura lucrărilor, privind instalațiile și echipamentele aproape finalizate, executate într-o clădire care n-a avut niciodată spații disponibile pentru aceste circuite și echipamente.

  • Cea mai neplăcută supriză descoperită acolo care a fost? Sau cea mai mare provocare de rezolvat?

Cea mai neplăcută surpriza a fost după efectuarea sondajelor la pardoseala existentă în sala bazinelor și în interiorul cuvelor bazinelor. Starea proastă existentă a straturilor ce nu făceau parte din proiect a produs o întârziere de cel puțin șase luni privind soluțiile tehnice cu încadrare în buget.

Cea mai mare provocare a fost readaptarea instalației de filtrare proiectată a bazinului mare la cerințele de exploatare viitoare în contextul unor echipamente impuse de proiect și a unui buget limitat.

Provocarea vine din faptul că nu eram specialiști în aceste tipuri de instalații. Restul a însemnat studiu bazine existente în funcțiune, studiu soluții furnizori de echipamente.

  • Ce alte lucrările importante, esențiale, vizibile vor mai fi executate?

Lucrări importante și vizibile ar fi:

    • Gresia în cuvele bazinelor va fi una de efect, într-o culoare atrăgătoare, diferită de cea inițială bej. Culoarea o să fie bleu în urma modelelor prezentate. Cu ajutorul Beneficiarului s-a ajuns la o soluție corespunzătoare;
    • Tavanul grilă din sala bazinelor și hol acces tribună din Faza a II-a;
    • Fațada principală, inclusiv amenajarea parcării din Faza a II-a;
    • Amenajările arhitecturale interioare din Faza a II-a.

 „La fiecare discuție despre bazin sunt întrebat de termen”

  • Bazin Olimpic de înot… bej?!

Proiectul din Faza I nu a ținut cont de noțiunea de Bazin de Înot competițional (dimesiuni, aspect etc) și ca atare a înlocuit gresia existentă bej cu una de nuanță asemănătoare.

  • În sală, în tribune? Înțeleg că s-a găsit un sponsor…

Cu aportul domnului primar s-a găsit un sponsor pentru scaunele de la tribună. În urma vizitelor în șantier, s-au stabilit și lucrările necesare pentru zona de tribună care va avea un aspect corespunzător.

  • Vor fi schimbări și la vestiare?

Zona de vestiare a fost amenajată conform proiectului Faza I constând în pardoseli noi, zugrăveli, instalații de climatizare, instalații electrice. Mobilierul nu este obiectul proiectelor Faza I și Faza a II-a.

  • Când va fi gata? În cel mai fericit sau nefericit caz?

La sfârșitul lunii decembrie 2022 se vor finaliza lucrările aferente proiectului Faza I, iar la sfârșitul lunii aprilie 2023 se vor finaliza lucrările aferente proiectului Faza a II-a .

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Comentariile sunt închise trackbacks dar pingback-urile sunt posibile.