DN 73 Pitești-Câmpulung-Brașov, copilul orfan al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii!

0

DN 73 Pitești-Câmpulung-Brașov, copilul orfan al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii! În anul 2021, din 100 de km s-a făcut recepția doar pentru porţiunea de circa 29 de kilometri, dintre Piteşti şi Câmpulung! La mijlocul anului trecut, asocierea firmelor care a câştigat reabilitarea DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov a transmis Ministerului Transporturilor că vrea rezilierea contractului, la şase ani de la debutul lucrărilor, plus că a deschis o acţiune în instanţă prin care solicită despăgubiri materiale.

Conform Ministerului Transportului şi Infrastructurii, Asocierea AZVI SA-Straco Grup SRL-Stractebel Engineering SA realizase puţin peste 100 de kilometri, la 30 noiembrie 2020, 49,82% din lucrările la drumul naţional care leagă Piteştiul de Braşov. Pentru acestea a primit 51% din valoarea contractului, care a avut o valoare de 328.064.026 lei (275.864.055,60 lei, fără TVA). Fiind un proiect cu fonduri europene nerambursabile, 75% din valoare este asigurată de la Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-2013, iar 25%, finanţare de la bugetul de stat.

În octombrie, anul trecut, s-a făcut recepţia la terminarea lucrărilor doar pentru porţiunea de circa 29 de kilometri, dintre Piteşti şi Câmpulung, mai puţin la două poduri, unul de la Schitu Goleşti şi celălalt din Câmpulung. Restul lucrărilor, de la Câmpulung spre Braşov, au fost conservate, urmând ca să se facă o altă atribuire a restului de executat, urmând ca tronsonul să fie gata în decembrie 2023, dată preconizată tot de Ministerul Transportului şi Infrastructurii.

Drumul Naţional DN 73 face obiectul unui amplu program de modernizare, în baza proiectului: „Modernizare DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov, km 13+800-km 42+850; km 54+0,50-km 125+250”, având valoarea iniţială totală de 275.864.055,60 lei, fără TVA, din care 75% reprezintă finanţări europene nerambursabile, asigurate de la Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-2013, iar 25%, finanţare de la bugetul de stat.

Execuţia lucrărilor a demarat în primăvara anului 2017, cu o întârziere de peste trei ani faţă de data prevăzută anterior, iar ritmul de lucru realizat de lucrătorii asocierii de firme AZVI SA – Straco Grup SRL – Piomar Development SRL – Tractebel Engineering SA a fost extrem de lent, restricţiile de circulaţie şi limitările de viteză impuse determinând pe cei doritori să meargă de la Piteşti la Braşov pe această rută să se înarmeze cu multă răbdare şi să-şi rezerve o însemnată marjă de timp pentru a ajunge la destinaţie.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata