Firma Porr a săpat, deja, 855 de metri din tunelul de autostradă de pe A1 Pitești- Sibiu. Imagini incredibile!

0

Vești bune de pe autostrada Pitești – Sibiu! Porr a săpat 855 de metri din primul tunel veritabil de autostradă din România. În total, pe cele două galerii Daniela și Alina, tunelul va avea 2.700 de metri.

CITEȘTE ȘI: VIDEO! INCREDIBIL CE SE ÎNTÂMPLĂ PE DRUMULUI EXPRES CRAIOVA-PITEȘTI! ANUNȚUL MOMENTULUI PENTRU TOȚI ȘOFERII!

Lucrările avansează la primul tunel forat în stâncă pe viitoarea autostradă Pitești – Sibiu

Constructorul folosește o tehnologie modernă și a ajuns la un stadiu de aproximativ 40 la sută pe ambele fire.

Tunelul este format din două galerii separate, denumite simbolic Daniela și Alina, după numele doamnelor manager de proiect. Drumul de mare viteză, care ar urma să traverseze munții, va avea 123 de kilometri, însă pentru moment se circulă doar pe 13.

Tunelul Daniela este pe direcția Sibiu-Pitești, iar Alina pe Pitești – Sibiu. Galeriile au aceeși lungime.

Potrivit unei transmisii live a secretarului de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, constructorul austriac Porr a săpat 855 de metri pe ambele fire ale primului tunel veritabil de autostradă din România. În total, pe cele două galerii Daniela și Alina, tunelul va avea 2.700 de metri.

Oficialul de la Transporturi a fost pe șantierul Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și a prezentat stadiul lucrărilor la tunel, dar și la restul amplasamentului:

– au fost executați în total 855 metri de tunel forat pe ambele fire, din care 491 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu – Pitești (Tunel Daniela) şi 364 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești – Sibiu (Tunel Alina)

– au fost forați, armați și betonați 88% din totalul de 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă
– continuă lucrările de armare, cofrare și betonare radiere și elevații aferente structurilor de pe acest lot
– se lucrează la relocarea DJ678 și DN73C
– au fost realizate 6 din 16 fundații aferente podețelor
– au fost finalizate şi puse în funcțiune cele două stații de betoane din organizările de șantier
– continuă producția în șantier a grinzilor și predalelor prefabricate necesare structurilor
– continuă relocarea rețelelor de utilități publice de gaz, electricitate, canalizare și apă menajeră.

Tunelul Momaia va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularitățile celor două galerii regăsim:

– 1,35 km lungime
– 2 galerii principale separate și paralele, câte una pentru fiecare sens de mers, denumite Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu-Pitești și Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitești-Sibiu
– câte 2 benzi pe sens și acostamente
– sistem de ventilație
– sistem de evacuare
– iluminat public
– sistem de comunicare
– câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului.

Se lucrează 24 din 24 de ore

Scrioșteanu amintește că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 de ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România.

„Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este una foarte bună, iar dacă ritmul lucrărilor se va menține, putem spune că această lucrare se va finaliza înainte de termenul contractual. La momentul vizitei, sunt pe întregul amplasament al proiectului circa 550 muncitori și 180 utilaje și echipamente de construcții”, a precizat secretarul de stat.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata