Mândria USR-ului, primărița Elena Lasconi – dosar beton la DNA!

Elena Lasconi, primărița municipiului Câmpulung, a intrat în vizorul procurorilor anticorupție după ce un cetățean a sesizat Direcția Națională Anticorupție despre o serie de achiziții realizate de către administrația musceleană cu dedicație unei agenții de publicitate. Este vorba despre trei contracte încheiate cu o firmă din București pentru crearea campaniei de promovare, a materialelor necesare publicității, dar și pentru identitatea vizuală a evenimentului „Câmpulung 500 – Capitala Scrisului Românesc”.
Suma pusă la bătaie a fost de 252.650 lei, suma mult prea mare pentru a fi acordată prin achiziție directă. Tocmai din această cauză Lasconi și conducerea Primăriei Municipiului Câmpulung au decis să „spargă” achiziția pe SEAP în trei poziții separate. Ulterior, acestea au fost adjutecate de aceeași agenție de publicitate.
Curtea de Conturi a descoperit manevra la ultimul control
Aceată manevră a fost confirmată și de Curtea de Conturi în urma controlului efectuat în anul 2022: „Nu au fost respectate în totalitate prevederile legislației achizițiilor publice referitodare la atribuirea directă a contractelor de bunuri și servicii, din catalogul electronic pus la dispoziție de SEAP. U.A.T.M. Câmpulung Muscel, în calitate de autoritate contractantă, a procedat la divizarea contractului de achiziție publică având ca obiect achiziția de bunuri respectiv prestarea de servicii pentru evenimentul cultural „Câmpulung 500 – Capitala Scrisului Românesc”, în trei contracte distincte de valoare mai mică, pe care le-a încheiat cu un singur operator economic SC Brand New Servicii Comunicare SRL”.
Un singur eveniment, trei contracte
Primul contract a fost încheiat pe data de 23.06.2021 pentru suma de 120.000 lei. Prin acesta, agenția de publicitate era s-a obligat să transmită în termen de șapte zile diverse materiale promoționale, precum tricouri, agende, pixuri sau stick-uri personalizate. Iată produsele și prețurile per bucată achiziționate de Primăria Câmpulung: „1. Tricou clasic personalizat – 20.52 lei; 2. Tricou tip POLO personalizat 39.59 lei; 3. Tricou adult tip POLO personalizat 32.10 lei; 4. Șapca tip 6P personalizat 12.18 lei; 5. Pix personalizat 2.58 lei; 6. Sacoșă pânză personalizată 9.86 lei; 7. Cană personalizată 14.928 lei; 8. Baloane personalizate 1.635; lei 9. Mapă personalizată; 14.77 lei; 10. Foaie volantă personalizată; 8.44 lei; 11. Plicuri personalizate 1.58 lei; 12. Set Pin + cutie personalizate 54.33; lei 13. Agendă personalizată 21.754 lei; 14. Magnet personalizat 3.059 lei; 15. Stick memorie personalizat 24.26; lei 16. Autocolant personalizat 290.13 lei; 17. Rucsac personalizat 494.00 lei” potrivit platformei SEAP.
Cel de-al doilea contract, a fost postat a doua zi pe platforma de achiziții publice, respectiv pe 24.06.2021, valoarea acestuia fiind de 32.818,77 lei. Prin acesta, firma a livrat materiale de producție publicitară, advertising outdoor și indoor. Mai exact, peste 30.000 lei din bani publici au fost plătiți pentru promovarea prin bannere sau mash-uri a evenimentului „Câmpulung 500 – Capitala Scrisului Românesc”. Iată produsele achiziționate prin acest contract: „1. Steag pentru exterior personalizat Dimensiune: 60 x 150 cm , imprimare față/verso, full color, pe material de calitate – polyester cu densitate de minim 110gr/mp, cu rezistență îndelungată în mediul exterior și cu sistem de prindere inclus 56.3844 lei 2. Mesh personalizat, material mesh, rezistent outdoor UV,Finisari: capse + tiv, Policromie, Print o fata Dimensiuni : 1. 10 x 4 m 1525.5 lei 2. 8 x 1,6 m 491.7 lei 3. 6 x 1,6 m 370.27 lei 4. 12 x 1,6 m 735.495 lei 5. 11 x 1,2 m 507.4 lei 6. 10 x 1,6 m 613.96 lei 7. 9 x 1,6 m 553.27 lei 8. 10 x 3 m 1145.69 lei 3. Banner personalizat, Material blockout, Gauri de vant, Imprimare fata / verso, policromie, Finisare: capse + tiv 335.4371 lei 4. Steag lacrimă personalizat Dimensiune: 75cm x 2m, Imprimare fata / verso, policromie, Material polyester cu rezistenta la mediul exterior 1156.27 lei 5. Roll-up personalizat, Dimensiune: 850 x 2000 mm, Material: poliplan, Culori: full color 338.77 lei 6. Spider textil personalizat Tip: wave/curbat; Dimensiune:2280 x 5000 mm; Structura din aluminiu, ușor de montat și demontat Print textil la o rezoluție de minim 42880 dpi, lavabil 3435.27 lei 7. Billboard pentru afișaz electronic personalizat Dimensiune panou: 4×3 m, respectiv 576×432 pixeli 2327.31 lei”.
Cel de-al treilea contract a fost urcat pe SEAP în aceeași zi ca cel precedent. Doar că suma este de 99.832,50 și presupune numai concepția grafică pentru materialele de promovare a evenimentului. Iată despre ce servicii este vorba: „1. Creare și dezvoltare concept identitate vizuală: – Design logo (siglă/emblemă) – Logo pntru fiecare produs de papetărie ce va fi personalizat: foi volante, plicuri, mape, agende – Logo pentru fiecare produs din gama semnalisticii de exterior: steaguri exterior, steaguri lacrimă, spider textil, mesh-uri, billboard pentru afișaz electronic, roll-up-uri, banner – Logo pentru materiale promoționale diverse: tricouri, șepci, pixuri, căni, sacoșe, pin-uri, medalii, stick-uri, magneți, baloane – Logo pentru materiale în format electronic: personalizare site-web, TV & multimedia – Producție, filmare, documentare, editare text, editare voce, editare imagine, materiale video HD/4K pentru promovare TV/facebook/instagram/website/comunicare presă – Producție materialee audio pentru promovare radio – Realizare vizual/cartoane pen rtu comunicare eveniment pe website/facebook/instagram – Realizare frame personalizat pentru facebook/instagram – Strategie comunicare/pași în comunicare pentru activitățile din cadrul evenimentului “Câmpulung 500-Capitala Scrisului Românesc” PRET UNITAR 35.742,50 lei (fara tva) 2. Strategia/Campania de comunicare – dezvoltarea de concepte și materiale creative specifice, inclusiv copy și art direction pentru următoarele exemple de materiale campanie: – KV (portret si landscape) – bannere online (pana la maxim 10 formate) – formate online specifice canalelor SocialMedia (profile picture, cover photo) – propuneri OOH maxim 10 formate – propunere 1 buc spot radio – propunere 1 buc video online/offline prezentare campanie – presă – propunere machete de presa (maxim 5 apariții) PRET UNITAR 64.090 lei (fara tva)”.
Agenția de publicitate – abonată la banii publici ai Câmpulungului
SC Brand Servicii Comunicare SRL este firma din spatele Propaganda Group, o agenție de publicitate din București deținută de omul de afaceri Adrian Ţulucă. Din câte se pare, relația afaceristului cu primărița Elena Lasconi a pornit înainte de alegerile locale din 2020, când firma acestuia s-a ocupat de campania electorală a fostei jurnaliste. După câștigarea alegerilor, agenția de publicitate a început să primească, prin achiziție directă, contracte pe bandă rulantă pentru majoritatea evenimentelor organizate de primăria condusă de Elena Lasconi.
Cursa către Parlamentul European – oprită încă dinantea startului?
Recent, primărița Elena Lasconi a anunțat că va fi prima pe lista pentru alegerile europarlamentare de anul viitor. Această decizie a fost luată de către conducerea națională a USR, partid din partea căruia Lasconi a ieșit și primar al municipiului Câmpulung. În cazul în care procurorii DNA găsesc motive pentru care fosta jurnalistă trebuie să răspundă în fața legii, aceasta având și alte sesizări care sunt cercetate de procurorii anticorupție, cursa pentru Parlamentul European ar putea fi oprită chiar înainte de a se da startul campaniei electorale.
Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News sau pe Tik Tok