Schimbări majore pe Autostrada București-Pitești! Anunțul momentului pentru toți șoferii!

0

Schimbări majore pe Autostrada București-Pitești! Anunțul momentului pentru toți șoferii!

Vestea momentului pentru toți șoferii! Cea mai aglomerată Autostradă din România, Autostrada București-Pitești intră în reparații capitale. Concret, segmentul care va fi reparat este de 42 km între Vânătorii Mici și Căteasca, investiția fiind estimată la un miliard de lei.

CITEȘTE ȘI: TRAGEDIE! BEAT CRIȚĂ, ȘI-A CONDUS PRIETENUL SPRE MOARTE! ACCIDENT ÎNFIORĂTOR ÎN ARGEȘ!

A1 Bucureşti – Piteşti este prima autostradă din România, construită între anii 1967 şi 1972, iar în perioada 1997 – 2000 a avut singura reparaţie majoră. Investiția pentru modernizarea sectorului dintre Vânătorii Mici (Giurgiu) și Căteasca (Argeș) include trei loturi, primul în județul Giurgiu și o lungime de 5 kilometri, al doilea lot, cel mai lung, în județul Dâmbovița de 31 kilometri, iar al treilea în Argeș, de aproape 6 kilometri. Pentru reparațiile capitale din județele Argeș și Giurgiu (loturile mai scurte) lucrările vor dura 24 de luni, iar pentru lotul lung din Dâmbovița durata este de 48 luni. Lucrările vizează ldecopertarea straturilor asfaltice pe grosimea cumulată și ranforsare și vor fi înlocuite 34 de podețe.

,,Proiectul urmărește reabilitarea și aducerea la o stare de viabilitate corespunzătoare a sectorului de autostradă, cuprins între km 44+000 – km 86+000. În conformitate cu situația de viabilitate a drumurilor, autostrada A1 între km 44+000 – km 86+000, are durata normată de funcționare expirată din 2005, iar ultima reparație capitală (reabilitare) a fost realizată în anul 2000. Sectorul studiat tranzitează următoarele Unități Administrativ Teritoriale: județul Giurgiu pe sectorul cuprins între km 44+000 – km 48+922; județul Dâmbovița, între km 48+922 – km 80+182; județul Argeș, între km 80+182 – km 86+000. Lungimea amplasamentului pe care sunt prevăzute lucrările este de 42 km.

Expertiza tehnică realizată, relevă următoarele defecte: degradări de tip structural (pe aprox. 46% din suprafața drumului): – degradări datorate oboselii structurii rutiere; faianțări, fisuri și crăpături longitudinale și transversale; gropi care afectează structura rutieră; – degradări de suprafață (pe aproximativ 56% din suprafața drumului): degradări de margine; fisuri și crăpături transversale; gropi care afectează stratul de suprafață; suprafață cu ciupituri; cedări de acostamente. Astfel, pe sectorul rutier analizat, în conformitate cu prevederile Normativului privind evaluarea stării de degradare a îmbrăcămintei bituminoase pentru drumuri cu structuri rutiere suple și semirigide – indicativ AND 540/2003, au rezultat valori ale indicilor de evaluare structurală și ai stării de degradare ce încadrează îmbrăcămințile asfaltice, în special Calea 2, la calificativul de stare “REA.”, se arată în proiectul de hotărâre de Guvern.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

 

 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata