Se schimbă regulile în cazul comenzilor online!  Livările, raportate la ANAF!

0

Începând de anul viitor, firmele de curierat vor fi obligate să furnizeze celor de la ANAF date despre clienţii care au plătit ramburs produsele comandate online. Măsura ar urma să ajute instituţia să crească nivelul de încasare a taxelor şi impozitelor.

Datele pe care sunt obligate să le furnizeze firma de curierat se referă la numărul de înregistrare a comenzii, datele de identificare ale expeditorului, dar şi numele şi prenumele clientului şi adresa acestuia. La fel de importantă este contravaloarea bunului livrat.

„ANAF este dedicată constant iniţiativelor de digitalizare în scopul atingerii obiectivelor instituţiei privind îmbunătăţirea conformării voluntare, combaterea evaziunii fiscale şi creşterea eficienţei colectării, asigurând atât scăderea costului colectării (la nivelul agenţiei), cât şi a costului conformării (la nivelul contribuabililor). Această reformă abordează nevoia urgentă de modernizare şi digitalizare a ANAF, astfel încât colectarea impozitelor să fie mai eficientă în raport cu obiectivul de a creşte raportul venit – PIB şi de a reduce decalajul fiscal la TVA.”, au declarat recent reprezentanții ANAF.

„Zona de reglementare în această zonă nu face decât să ajute statul român să poată colecta taxele şi impozitele de care este nevoie pentru ca bugetul naţional să poată furniza serviciile publice pe care cetăţenii români le aşteaptă.”, a declarat Dan Cărbunaru, purtător de cuvânt Guvern.

 

 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata