Lucrări avansate la tunelurile „Daniela” și „Alina” de pe tronsonul Curtea de Argeș – Tigveni al Autostrăzii Pitești – Sibiu! Care este stadiul investiției?

0

Lucrările avansează rapid la tunelul cu galerie dublă de pe lotul Curtea de Argeș – Tigveni al Autostrăzii Pitești – Sibiu, constructorul reușind în doar câteva luni să foreze 500 metri din lungimea totală de 1350 metri. La debutul oficial al forajului, PORR a botezat cele două tuneluri paralele „Daniela” și „Alina”, după numele unor angajate ale companiei care lucrează la primul tunel clasic de autostradă din România și se preconizează finalizarea lucrărilor în primăvara anului viitor.

,,Veștile bune circulă repede și des, așa că transmitem, în exclusivitate, o știre nouă de la Tigveni.   PORRienii noștri au înregistrat un PORRgres (progres) semnificativ, echipa de la tunel finalizând, cu succes, excavarea a ½ kilometri din tunelul ce străbate autostrada Sibiu-Pitești, lot 4. Tunelul va avea o lungime totală de 1.35 kilometri și reprezintă o lucrare de anvergură în infrastructura rutieră existentă, realizată de PORR România în colaborare cu divizii de specialitate din cadrul Grupului. Datorită acestui element, Tigveni-Curtea de Argeș devine primul tronson de autostradă din România, cu tunel, în zona de munte” a transmis constructorul.

Lucrările în tunel au început efectiv în septembrie 2023 fiind forați primii 24 de metri. Tunelul de pe lotul Curtea de Argeș – Tigveni are 1,3 kilometri și se execută cu metoda NATM din Austria. Totodată, constructorul estimează străpungerea completă în primăvara anului viitor:

„Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești este construit cu sPORR de către echipele PORR România. La final de ianuarie, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 20.5%. Calendarul lucrărilor este promițător, cu termene de execuție clare care ne aduc mai aproape de: februarie 2024 – finalizarea instalării liniei de execuție prefabricate, cu planificarea producției primei grinzi. În total sunt necesare 680 de astfel de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște eficient, 600 dintre acestea vor fi produse etapizat direct pe șantier:

  • aprilie 2024 – relocarea DN73 C
  • iulie 2024 – relocarea utilităților din zonă. În iarna lui 2025 vor fi finalizate cele 12 structuri necesare, iar la tunel motoarele sunt pornite 24/7.

Din estimările noastre, străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor.  Ne continuăm munca cu obiectivul de a livra proiectul la cele mai înalte standarde de calitate în construcții și în cel mai scurt timp!” a transmis PORR.

Urmărește știrile Obiectiv de Argeș și pe pagina de Facebook, pe grupul Ziar Obiectiv – Știrile Argeșului, pe Google News, pe Tik Tok sau direct pe canalul de WhatsApp

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata